Türkiye'de yılda 125 milyonu klasik Türk
kahvesi olmak üzere toplam 500 milyon liralık kahve tüketiliyor...
Kahve harcamalarının 375 milyon liralık bölümünü ise bardaktaki
sıcak suya konulup karıştırılarak içilen hazır kahveler oluşturuyor.
Türkiye'de kahve tüketiminde kadınlar yüzde 57 ile daha ağırlıklı grup.
Kişi başına en fazla kahve içilen şehir İzmir ve en çok kahve tüketimi
de Ege'de.
Kahvenin yüzde 75'i evlerde içiliyor. Kalan kısmı kahvehane ve Türkçeden
Avrupa dillerine geçen haliyle kafelerde tüketiliyor. Avrupalılar kahve
ile ilk olarak Viyana'yı kuşatan Osmanlı Ordusu'nun, dönüşte kahve
çuvallarını orada bırakması sonrası bu içecek ile tanıştı. Avrupa
dilindeki kahve de, kafe de Türkçe kökenli. Türkiye'deki tüketimin
çoğunu oluşturan hazır kahve pazarının lideri ise İsviçreli Nestle
şirketinin markası Nescafe. Nescafe'nin hazır kahve içindeki pazar payı
AC Nielsen'e göre yüzde 73. Şirket pazar liderliğini büyük ölçüde '3'ü
bir arada' ismini verdiği, 2001 yılında Türkiye biriminin geliştirdiği
yeni ürüne borçlu. Kahve, şeker ve kremanın aynı pakete konulduğu '3'ü
bir arada' öyle tuttu ki, bu ürün sayesinde İsviçreli Nestle firması
hazır kahve satışlarını 3 kat artırdı. Nestle İçecekler Grubu Türkiye
Genel Müdürü Derya Gedikli, "Üçü bir arada adlı ürünümüzden önce
saniyede 25 fincan hazır kahvemiz tüketiliyordu. Bugün ise saniyede 60
fincan Nescafe tüketiliyor. Bunu üçü bir arada adlı ürünümüze borçluyuz.
Türkiye'deki hanelerin yüzde 60'ında üçü bir arada adlı ürünümüz
içiliyor." dedi. Şirketin cam kavanozdaki ürünlerinin satışı sınırlı
kalırken, üçü bir arada perakende satış noktalarının yüzde 85'inde yer
alıyor ve bakkalların en çok sattığı ilk 5 ürün içinde bulunuyor. Kahve
ürününün fiyatının son dönemde yüzde 100'e yakın arttığını belirten
Derya Gedikli, "Arabika kahve yüzde 107, robusta türi ise yüzde 80
zamlandı. Ancak biz stoklarımızla idare ediyoruz ve fiyatlarımızı yüzde
10 artırdık. Kahve çekirdeği üretimini etkileyecek iklimsel haberleri
elimiz yüreğimizde dinliyoruz." diye konuştu. Gedikli, 2011 yılında
yüzde 10 ile 20 arasında değişen oranda büyüme beklediklerini kaydetti.
1930'lu yıllarda Brezilya'da kahve çekirdeği hasadı fazla olunca,
üretimin bir kısmı denize döküldü. Brezilyalı yöneticilerin başvurusu
üzerine Nestle şirketi, kahve çekirdeğinin özütünü alıp, bu özütün daha
sonra suya şeker gibi karıştırılıp içilebildiği Nescafe adını verdikleri
hazır kahveyi geliştirdi. Nescafe'nin, dünya hazır kahve pazarındaki
payı yüzde 54.
Verdiginiz bilgi icin teşekurler.
YanıtlaSil