29 Nisan 2013 Pazartesi

KÜÇÜLEN FİNCANLAR

21 Günlük Gizemli Yolculuk

Fincanların hazırlanış sürecini sorduğumuzda, aldığımız cevap 21 gün oldu.
Fotoğrafta üretim aşamalarını sırasıyla görebilirsiniz, ilk aşama fincanın kalıptan çıkmıs hali,
2. Sırada ise seramiğin pişmis hali, pisince %30 küçülüyormuş.
3. Sırada fincanın sırlanmiş hali. Ve en sonda da desenleri çizilmis hali.

Bu gizemli yolculuğun günümüzde de devam etmesini sağlayan Rumeli göçmeni Sezen ailesi.
Merhum Mehdi Sezen'den sonra oğullari Bülent ve Mukbil Sezen bu sanatı devam ettiriyor.
Dükkanda görevli Ugur Atik ise bu sanatın masalsı tarihini her gelen muşteriye anlatarak önemli bir kültür elçiliği yapıyor.
Şayet sizin de yolunuz Mısır Çarşısı'ndaki bu dükkana düşerse, Sezen ailesinin ve Uğur Beyi'n bu işi ne büyük bir aşkla yaptıklarını göreceksiniz.
Mısır çarşısındaki bu renkli dükkanda elime aldığım bir fincanla, zaman içinde bir yolculuk yaptım. A
lice Harikalar Diyarı'nda gibi hissettim kendimi.
Raflardaki diğer ürünleri -aşurelik, aşure kasesi, gülbahar, pilav kasesi, akidelik- sorduğumda da yeni hikayelerin beni beklediğini anladım.
Kimbilir belki sonraki sayılarımızda da bu ürünlerin hikayelerinin peşine düserim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder