28 Nisan 2013 Pazar

Kahve keyfi...

Bugun evden calismaya karar verince sabaha guzel bir turk kahvesi eslik etsin istedim. 
Kahveyi pirimek icin kavanozun basina gecince eski gunlerden bugunlere bir yolculuga baslayiverdim…

Kucukken yasakti bize kahve icmek tadini bile belki liseyi bitirene kadar bilmedim. Insan bilmedigi seyi bu kadar sever mi? Ben taze kahvenin kokusunu da, piserken yaydigi o guzel dumani da cocuklugumun en guzel anilarinin arasinda kabul ettim.

Sabah kahvesine nenemlere giderdik bazen, bazen anneannem bize gelirdi bazen de biz giderdik anneanneme. Sabah kahvesi mahallenin birbirine gunaydin demesiydi bana sorarsaniz. Komsu huu. Hadi kahveyi bizde icelim diye seslenenlerin seslerini duyardim bazi sabahlarda. Davetli olmak sart degildi katilmak icin kahve keyfine. Uygun olan pencereden ben de geliyorum derdi giderdi. Coluk cocuk birlikte oynardik anneler de kahve icerdi.

Onceleri kahve piserken ben yanda dikilir izlerdim yavas yavas kopuren kahveyi. Sonra buyudum; kahvenin kopurmesini cezve elimde bekler oldum. Itiraf edeyim bazen kahve yapmayi sevmez de oldum cunku ben kahve yaparken iceriden yukselen kahkahalari muhabbetleri kaciriyorum diye hayiflanirdim...

Misafir gelsin gelmesin bazen icilen aksamustu kahvesi, aksam yemeginden sonra daha sofrayi toplarken annemin hazirlamaya basladigi aksam kahvesi… Sabahtan aksama kadar kahve kokusu eksik olmazdi bizim evden. Iste boylece kahve kokulu bir dunyada buyudum...

Anneannem Havra sokagindan gidip alirdi zamaninda kahveyi taze cekilmis mis gibi. Bir paket kendi evine bir paket bize. Annem de yolu  dustu mu ugrar hemen Havra sokagina hatta bazen yolunu illa dusurur hala o sokaga taze cekilmis kahve almaya. Oradan alinan taze cekilmis kahve favorisi olsa da evde yedekte paketlerde bulunur cogu zaman cunku kahvenin bitmesi ciddi bir sorundur. Kahvenin bitmemesi icin bitti ise de en kisa zamanda temini icin gerekli ne imkan varsa seferber edilebilirJ

Anneannem onlemini farkli sekilde alirdi kahve bitmesine karsi; bakir bir degirmeni vardi kahve cektigi. Once sobanin ustunde ya da ocakta kavrulurdu kahve cekirdekleri sonra hop degirmene. Ilk baslarda zordur ya degirmeni cevirmesi. O ilk baslari anneannem cevirirdi sonra sira bana gelirdi. O divanda kosede otururdu camin yaninda ben de genelde karsisinda. Yeterince ezilince kahveler degirmeni heyecanla bekleyen bana verirdi Hah al bakalim sira sende Onlar annemle konusmaya ben degirmenle oynamaya…

Universiteden sonra dahil oldum ben aslinda kahve keyiflerine. Gece gunduz calistigimiz zamanlar oglen yemeginden sonra icerdik canim arkadasimla bir kahve sonra bu gece kaca kadar calisacagiz diye bir de fal bakardik. Bizim fallar 1 saat bilemedin 4 saate kadardi sonrasinda yorum yapamazdik. Annemler de fal bakar bana nedense hep basari, hep yukselme hep de ic ferahlamasi vardir o fallarda J Anneannem de fal bakardi kendi deyimiyle uydurmasyon onda da hep hayirli kismetler cikardi bana J

Annem az sekerli sever kahvesini, babam anneme uyar genelde. Ozan sede tercih eder varsa yaninda birazcik lokumla. Nilgun ablam buyuk fincanla icer en azindan gun icinde ictiklerinin bir tanesini. Annem de buyuk fincan sever hatta mumkunse gun icinde ictiklerinin hepsini. Ben kucuk fincanlari severim Ozan bazen bana uyar ama ozlemisse kahveyi o da elinde buyuk fincanlari tutar.

Eskiden bakir cezvelerimiz vardi, sonra celik cezveler simdi de elektrikliler. Simdi bizim evde bile uc cesit cezve var. Ve evde oldugumuz her sabah yapilan kahve keyfi.

Ben bunlari yazarken kahvemin son yudumlari agzimda ve  guzel kokusu burnumda, aklima getirdigi hatiralar aklimda. 
Ah ne guzelsin sen kahve keyfi…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder